3 Eylül 2008 Çarşamba

GÖKYÜZÜNE KANAT AÇTI

BURSALI MAKİNE TEKNİKERİ SEBAHATTİN ÇETİN ELİNDEKİ İMKANLARLA YAPTIĞI HAVA ARACIYLA GÖRENLERİ ŞAŞIRTIYOR.

BURSA'DA MAKİNE TEKNİSYENİ SEBAHATTİN ÇETİN'İN MOTORLU HAVA ARACINI GÖRENLER HAYRETLER İÇİNDE KALIYOR. YURT DIŞINDA "PARAMOTOR TRIKE" OLARAK BİLİNEN VE 18 BİN YTL'YE SATILAN HAVA ARACINI SADECE 3 BİN YTL'YE ÜRETEN UÇUŞ MERAKLISI, MADDİ DESTEK VERİLMESİ HALİNDE HAVA ARACINI SERİ HALDE ÜRETEBİLECEĞİNİ DE İDDİA EDİYOR.

SEBAHATTİN ÇETİN: Böyle bir aracı yurt dışından getirmek çok yüksek paralara mal oluyor. Ben de teknisyen olarak 'Niye kendim yapmayayım' dedim. İlk etapta bir motosikletin motorunu alarak, gereksiz kısımlarını attım ve modifiye ederek uçuşa hazır hale getirdim. Ahşap pervane kullandım. Tasarımı tamamıyla bana ait oturma yerinde de ön tekerlek olarak scooter tekerleği, inşaat el arabasının tekerleğini de arka tekerlek olarak kullandım.

UZUN UĞRAŞLAR SONUCUNDA UÇUŞ KEYFİNİ SONUNDA YAŞAYABİLDİĞİNİ SÖYLEYEN ÇETİN, HAVADAYKEN KOMŞULARINA EL SALLAMANIN DA BÜYÜK BİR KEYİF OLDUĞU GÖRÜŞÜNDE.

SEBAHATTİN ÇETİN: Yaptığım 'paramotor trike'a da 'Sebo' ismini verdim. Havadayken korna çalarak selam verdiğim arkadaş ve komşularımız da çalışmalarımı ilgiyle izliyor. Onlar bize değişik bir kişilik olarak bakıyor.


Hiç yorum yok: